Kuidas valmib sõiduauto rehv?

Rehvi valmistamine on keeruline mitmeastmeline tootmisprotsess, milles kasutatakse erilise koostisega materjale ja rehvisiseseid konstruktsioone, mis erinevad vastavalt rehvi ettenähtud otstarbele.
 

Segu valmistamine
Rehvi valmistamiseks kasutatavasse kummisegusse võib kuuluda kuni 30 komponenti, mille osakaalu määravad rehvi soovitud sooritusvõime näitajad. Segamise etapil segatakse mitut tüüpi kummi, täidis ja muud koostisained kokku hiiglaslikes masinates, mida nimetatakse Banbury segumasinateks.

Töötlemine
Pärast segamist saab kummist must kummitaoline segu, mis on valmis töötlemiseks. Jahtunud mass lõigatakse ribadeks. See moodustab rehvi põhistruktuuri. Töötlemisfaasis valmistatakse ette ka muud komponendid ja kaetakse vajaduse korral kummiga.

Rehvi valmistamine
Rehvi valmistamine toimub algusest lõpuni ühel masinal. Tekstiil, terasvööd, randid, kihid, turvis ja muud komponendid pannakse masinasse. Lõpptulemus, mida nimetatakse roheliseks rehviks, sarnaneb lõpptootega.

Kõvendamine
Rohelisi rehve kõvendatakse või vulkaniseeritakse kuumades vormides, kus kõik rehvi osad kokku pressitakse ja liimitakse. Kõvendamisel antakse rehvile lõplik kuju ja turvisemuster, samuti lisatakse teave rehvi küljele.

Kontroll
Kõik rehvid läbivad enne tehasest väljasaatmist põhjaliku kontrolli, sest need peavad vastama kõrgetele standarditele. Kvaliteedikontrolli teostavate inseneride väljaõpe võimaldab neil märgata pisimatki defekti, eriseadmed aga otsivad välja kahjustused, mida palja silmaga ei näe. Igast partiist valitakse juhuvaliku alusel mõned rehvid, mida kontrollitakse röntgeniaparaadiga võimalike nõrkade kohtade suhtes. Mõned rehvid lõigatakse katki sisemuse kontrollimiseks.