Rehvisõnastik
Aramiid – Sünteetiline kiud, mis on kaalu arvestades tugevam kui teras. Kasutatakse rehvide valmistamiseks, kuna see on väga hea tõmbetugevuse ja kaalu suhtega.
Aspektisuhe – Rehvikülje kõrguse ja rehvi laiuse vaheline suhe.
Asümmeetriline – Turvisemustri parem ja vasak pool on erinevad.
Haagise rattad – Haagise rattad, mis ei vahenda mootori veojõudu ega määra sõidusuunda.
H-Speed’i või H-Performance’i rehviklass – Kiiruskategooria, millesse kuuluvate rehvidega võib sõita kuni 210 km/h.
Juhtrattad – Rattad, mis määravad sõiduki sõidusuuna.
Kandikaitse – Kalandreeritud kanga viimistlusriba, millega kaitstakse rehvirante velje suhtes.
Kere – Põhimikuniitide struktuur, mis on ühendatud traadist randivitste vahele.
Kergveoki rehvid – Rehvid, mis on mõeldud linnamaasturite, väikeste ärisõidukite ja puhkesõidukite maastiku- ning üldsõidu jaoks.
Klotsid – Üksikud rehvipinnast välja ulatuvad kummimügarad, millest moodustub turvisemuster.
Klotsmuster – Rehvi turvisemuster koosneb rehvipinnast välja ulatuvatest kummimügaratest.
Koormusklass – Meetod rehvide koormatavuse klassifitseerimiseks (tähiste B, C, D jne abil) vastavalt põhimiku kandejõule.
Madalaprofiililine – Mõiste, mis kirjeldab väikese aspektisuhtega rehve või rehviseeriat.
Mullitamine – Rehvi pinnale on tekkinud kühmud ja murenenud kohad.
Mustritsükli muutumine – Rehviturvise osade nurkade ja suuruste muutumine, mis aitab vähendada rehvimüra.
Naastuaugud – Väikesed süvendid piki rehviturvist, mis on mõeldud naastude paigaldamiseks talverehvidesse.
Pilud – Turvisemustris olevad lõhed. Väikesed sisselõiked turvises, mis parandavad veojõudu.
P-meetersüsteem – Mõõdusüsteem, mis kirjeldab ristlõike laiust (mm), aspektisuhet, rehvi ehituse kategooriat ja velje läbimõõtu (tollides). Näide: P225/70R15.
Põhimik – Rehvi osa, millele kinnituvad turvis, vööd, randid ja küljed.
Põhimiku kiht – Kummiga kaetud kanga- või traatvõrgukiht, millest moodustub rehvi kere.
Radiaalrehv – Rehvi põhimiku kihid asetsevad 90-kraadise nurga all.
Rehvimõõtude meetersüsteem – Mõõdusüsteem, mis kirjeldab ristlõike laiust (mm), aspektisuhet, kiiruse kategooriat, rehvi ehitust ja velje läbimõõtu (tollides). Näide: 185/70SR13.
Rehviprofiil – Mõiste, mida kasutatakse rehvi aspektisuhte või seeria määramisel.
Ribid – Rehvi turvisemustri soonte vahelised osad, mis asetsevad ümber kogu rehvi.
Seeria – Rehvi aspektisuhe numbrina, näiteks 50-seeria.
Servaklotsid – Kummist mügarad turvisemustri servas, rehvikülgede lähedal.
Sooned – Pikikanalid rehviturvise ribide vahel.
S-Speed’i või S-Performance’i rehviklass – Kiiruskategooria, millesse kuuluvate rehvidega võib sõita kuni 180 km/h.
Suure võimekusega rehv – 1. Rehvid, mille kiirusklass on S või parem ja aspektisuhe on 70 või väiksem. 2. YOKOHAMA puhul rehvid, mille aspektisuhe on 70 või väiksem ja kiirusklass on H, V või Z.
Z-Speed’i või Z-Performance’i rehviklass – Kiiruskategooria, millesse kuuluvate rehvidega võib sõita üle 240 km/h.
Terasvöö – Radiaalrehvides kasutatav vöömaterjal. Terasvõrgu suur jäikus tagab hea juhitavuse ja vähendab turvise kulumist.
Turismirehv – Sõiduautorehvi mugavustasemega võrreldav rehv, mis muudelt omadustelt on võrreldav suure võimekusega rehviga.
Turviseklotsid – Kummist mügarad turvisemustris.
Täiteaine – Materjal, millega täidetakse külgede sisemine ja välimine randipealne osa. Kasutatakse ka rehvikülje alumise osa tugevdamiseks.
UTQG – (Uniform Tire Quality Grade) rehvide ühtne kvaliteediklassifikatsioon. Kohustuslik rehvide klassifitseerimissüsteem; põhineb rehvide võimekusel vastavalt turvise vastupidavusele, veojõule ja temperatuurikindlusele. UTQG klass on toodud rehviküljel.
Veorattad – Rattad, millele rakendub sõiduki veojõud.
Vesiliug – Veojõu kadumine suurel kiirusel, kui veekiht tõstab rehvi teepinnalt üles.
V-Speed’i või V-Performance’i rehviklass – Kiiruskategooria, millesse kuuluvate rehvidega võib sõita kuni 240 km/h.
Ühend, segu – Üldmõiste, mis viitab turvisematerjali keemilisele koostisele.